Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Главный правовой портал Украины
 
ВХОД НА ПОРТАЛ
РЕГИСТРАЦИЯ
МЫ В:
24 декабря 2013     
Всего вопросов: 72

Результаты работы Министерства доходов и сборов за год существования

Міністерство доходів і зборів України спільно з правовим порталом ligazakon.ua 24 грудня 2013 року з 16:00 до 17:00 провели онлайн-конференцію на тему: "Результати роботи Міністерства доходів і зборів за рік існування"

На вопросы отвечали:

Олександр Вікторович Клименко, Міністр доходів і зборів України

 
 
20.12.2013, 14:56,   Роман Абрамович

Уважаемый Александр Викторович, вы уже год декларируете, что в 2014 году будет построена таможня будущего. В это же время, даже предварительная декларация теряет свои позиции - ведь благодаря "околограничным" контролирующим службам, остались единицы товарных позиций, которые могут быть ввезены с помощью предварительной декларации типа "ЕА". Скажите, вы тоже собираетесь продолжить практику последних двадцати лет, когда благодаря необходимости разрешительный печаток взятками при таможне кормятся еще множество служб?

Александр Клименко

Базовий перелік товарів, що підлягають державному контролю (у тому числі у формі попереднього документального контролю) було затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2011 № 1031. Цей перелік  включав 1259 товарних позицій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 452 затверджено новий перелік, згідно з яким загальну кількість товарних позицій  зменшено до 837, тобто на 33,6 %.

Статтею 319 Митного кодексу України встановлено, що товари, які переміщуються через митний кордон України, крім митного контролю, можуть підлягати державному санітарно-епідеміологічному, ветеринарно-санітарному, фітосанітарному, екологічному та радіологічному контролю.

У пунктах пропуску через державний кордон України зазначені види контролю (крім радіологічного) здійснюються органами доходів і зборів у формі попереднього документального контролю у встановленому порядку.

У визначених випадках попередній документальний контроль припиняється і посадова особа органу доходів і зборів негайно вживає заходів для залучення посадової особи контролюючого органу, яка для здійснення відповідного виду державного контролю товару прибуває в пункт пропуску через державний кордон України.

Митний контроль та відповідне митне оформлення товарів завершуються тільки після проведення встановлених законами України для кожного товару державних видів контролю.

Законами України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про безпечність та якість харчових продуктів», «Про карантин рослин», «Про ветеринарну медицину», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб» та виданими на їх виконання підзаконними актами передбачено здійснення фахівцями контролюючих служб державних видів контролю товарів, що ввозяться в Україну, у два етапи: у пунктах пропуску через державний кордон України (органами доходів і зборів – у формі попереднього документального контролю, підрозділами ветеринарно-санітарної служби у – формі стандартного чи розширеного контролю), і в митницях призначення (у формі розширеного контролю).  

У разі позитивних результатів здійснення державного контролю, проведеного в повному обсязі у пунктах пропуску через державний кордон України, оформлені за митною декларацією типу «ЕА» товари не доставляються до внутрішньої митниці призначення.

Випуск товарів у відповідний митний режим за декларацією типу «ЕА» після переміщення цих товарів через митний кордон України, без пред’явлення митниці призначення, передбачає необхідність здійснення представниками контролюючих служб відповідних видів державного контролю безпосередньо у пунктах пропуску через державний кордон України із фіксацією результатів такого контролю.

Остаточне рішення про можливість завершення державного виду контролю у пункті пропуску (без доставки до внутрішньої митниці призначення) залишається за посадовою особою, яка здійснює визначений вид державного контролю.

Питання завершення контрольних функцій зі здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного контролю безпосередньо в пунктах пропуску через державний кордон України може бути вирішено шляхом прийняття проекту Закону України «Про державний контроль у сфері забезпечення безпечності та якості харчових продуктів і кормів, благополуччя тварин» (реєстраційний № 3424 від 14.10.2013), погодженого Міндоходів. Цим законопроектом передбачено створення на кордоні прикордонних інспекційних постів, де ці види контролю будуть здійснюватися в повному обсязі.

    Рейтиг (1)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
17.12.2013, 15:40,   Тю Хай Ха

Уважаемый Александр Викторович, от имени всего коллектива Маревен Фуд Украина, Белая Церковь, благодарю за оперативное решение вопроса по НДС, поднятого мной на конференции, организованной ЕВА в октябре ( не принятие деклараций и не возврат НДС,образованый по экспорту и строительства завода). Мой вопрос к Вам: Что будете делать, чтобы созданная Вами система решала подобные проблемы а не Вы лично, хотя мы всегда рады встречаться с таким интересным собеседником как Вы но только для обсуждения конструктивных предложений, направленые на улучшение среды инвестиции и бизнеса.

Александр Клименко

Вирішення питання своєчасного відшкодування податку на додану вартість, недопущення приросту залишку невідшкодованих у законодавчо встановлені терміни сум ПДВ та застосування прозорого автоматичного відшкодування ПДВ, налагодження роботи органів податкової служби – пріоритетні напрямки роботи, які спрямовані на можливості оперативно і в повній мірі ліквідувати існуючі непорозуміння між представниками бізнесу і влади.

         Діючий порядок проведення бюджетного відшкодування встановлює рівні права для всіх платників податку на додану вартість, які мають право на бюджетне відшкодування.

         Податкові органи проводять перевірки з визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування та після закінчення перевірки надають органу державної казначейської служби висновки із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

         Запровадження автоматичної системи відшкодування податку на додану вартість дає можливість податковим органам здійснювати в оперативному режимі своєчасне відшкодовування податку на додану вартість сумлінним платникам, тобто швидко і без контакту з податковою службою.

         Критерії оцінки платника, відповідність яким надає такому платнику податку право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування сум податку на додану вартість, побудовані на аналізі даних його звітних показників та наявної податкової інформації.

         Отже, встановлені критерії можна вважати своєрідними "правилами". І сам факт їх встановлення дає можливість платнику планувати свою діяльність з метою досягнення відповідності зазначеним критеріям.

         Визначення відповідності платника критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, проводиться в автоматичному режимі протягом 15 календарних днів після граничного терміну подачі звітності.

         Запровадження автоматичної системи відшкодування податку на додану вартість дає можливість податковим органам здійснювати в оперативному режимі своєчасне відшкодовування податку на додану вартість сумлінним платникам, тобто швидко і без контакту з податковою службою.

         З метою удосконалення процедури відшкодування податку на додану вартість постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2012 року №73 "Про затвердження критеріїв, у разі відповідності яким платник податку на додану вартість вважається таким, що має позитивну податкову історію" визначено критерії, у разі відповідності яким платник податку на додану вартість вважається таким, що має позитивну податкову історію.

         Постановою визначено, що починаючи з 1 січня 2014 року, камеральна перевірка податкової звітності таких платників буде проводиться протягом п"яти календарних днів з дня подання податкової декларації (пункт 200.22 статті 200 розділу V Податкового кодексу України).

         Крім того, підпунктом 4.1.2. пункту 4.1. статті 4. Податкового кодексу України визначено, що податкове законодавство України ґрунтується на принципах: :рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.

    Рейтиг (1)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
20.12.2013, 14:49,   Роман Абрамович

Александр Викторович, подчиненное вам таможенное ведомство регулярно сообщает, что с таможенной стоимостью проблем не возникает. Однако, на самом деле ситуация в 2013 году существенно ухудшилась: с подачи госпожи Санжаревской на таможни спущены таблицы с минимальными стоимостями, ниже которых невозможно оформиться - таможни любой ценой корректируют стоимость при импорте. Рассмотрение любых споров превращается в пустую формальность - ведь господин Суворов уже на официальных встречах с импортерами заявляет, что подтверждения действительности цен, выданные экспортерами - это подделки. Госпожа Санжаревская в унисон с господином Суворовым продолжают считать, что пепродажа импортированного товара по цене выше таможенной стоимости внутри страны - преступление, и однозначно указывает на занижение стоимости при импорте. Более того, ваши налоговые руководители удивляются не меньше тому, как же китайские кроссовки могут стоить в десять раз меньше Найка и Рибока. При этом, увеличение базы налогообложения никаких преимуществ для бюджета не дает - ведь чрезмерно уплаченный НДС бумерангом возвращается обратно как налоговый кредит, поданный к возмещению. Скажите пожалуйста, вы тоже хотите войти в историю как очередной "человек, который ничего не сделал" с этим?

Александр Клименко

Уважаемый господин Роман Абрамович, работа структурных подразделений Министерства доходов  и сборов Украины регламентирована внутренними распорядительными документами, которые четко определяют сферу их функциональных обязанностей.

Госпожа Санжаревская, как руководитель Координационно-мониторингового департамента, не координирует вопросы формирования и контроля таможенной стоимости, работники Департамента не участвуют в формировании информационно-аналитических материалов относительно таможенной стоимости (по тексту вопроса "таблицы с минимальными стоимостями").

Таким образом, получить ответ по сути заданного вопроса можно в  профильном структурном подразделении Министерства.

Принципы партнерства, доверия и помощи – ключевые среди задач Министерства доходов и сборов Украины. Для их реализации, а также исключения любых проявлений "давления" на бизнес, созданы и успешно функционируют на сегодня ряд сервисов, среди которых "Пульс Министерства". Более детально с его работой Вы можете ознакомиться на официальном сайте.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
24.12.2013, 12:41,   Людмила Александровна

Здравствуйте! Александр Викторович, как сертифицированный аудитор, читая акты проверок налоговой у своих клиентов, я все больше удивляюсь и ужасаюсь растущему беспределу наших налоговиков в выставлении предприятиям неправомерно начисленных штрафных санкций в "космических" размерах. Последняя, предновогодняя "тема" - безосновательно снимают всем и все бюджетное возмещение по НДС. Будут ли когда либо налоговики сами соблюдать НКУ и ст. 19 Конституции Украины?

Александр Клименко

В ходе проверок плательщиков по выявленным сомнительным операциям с контрагентами подразделениями Миндоходов анализируется содержание таких операций по предоставленным плательщиками документам. Если первичными документами не подтверждаются данные отображенные в налоговых декларациях, в частности по НДС, то уменьшается налоговый кредит.

В случае несогласия плательщика с выводами, фактами или данными акта проверки возможно использование процедур подачи возражений на акт проверки, обжалования принятых решений – уведомлений. Все процедуры четко регламентированы.

При организации проверочной работы, описании установленных нарушений, обязательно учитываются изменения в действующем законодательстве, в частности, к Гражданскому кодексу в части признания сделок недействительными, а также судебная практика.

    Рейтиг (1)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
24.12.2013, 11:48,   Вера

Банки зобов'язані контролювати, при виплаті заробітної плати, суму єдиного внеску, яка повинна становити не менше 1/3 суми коштів для виплати з/п. Питання: 1/3 суми ЄСВ повинна відповідати тільки нарахуванням "на заробітну плату", чи на всі разом "на заробітну плату" та "з заробітної плати"?

Александр Клименко

Порядок прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України 09.09.2013 року № 453 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.09.2013 за №1602/24134 (далі – Порядок), регулює механізм прийняття банками грошових чеків, платіжних доручень та інших розрахункових документів на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати

Відповідно до пункту 2 Порядку, банківські установи приймають від платників єдиного внеску грошові чеки, платіжні доручення та інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок, та здійснюють видачу (перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного подання платником єдиного внеску розрахункових документів (документів на переказ готівки) про перерахування коштів для сплати сум єдиного внеску. Суми, сплачені за цими документами, повинні складати не менше 1/3 суми коштів для виплати заробітної плати, зазначеної в грошових чеках, платіжних дорученнях та інших розрахункових документах.

Якщо в розрахункових документах або документах на переказ готівки сума єдиного внеску менша, ніж 1/3 суми коштів для виплати заробітної плати, банки приймають від платників єдиного внеску грошові чеки та/або платіжні доручення, та/або інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати разом з оригіналом довідки-розрахунку, погодженим з органом доходів і зборів за місцем взяття на облік платника єдиного внеску.

Пунктом 3 Порядку передбачена Довідка-розрахунок, яка складається платником єдиного внеску у трьох примірниках за формою згідно з додатком 1 та в обов'язковому порядку погоджується органами доходів і зборів.

Відповідаючи на Ваше питання 1/3 суми єдиного внеску повинна відповідати тільки нарахуванням "на заробітну плату".

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
20.12.2013, 15:40,   Хрописок

Доброго дня, Олександре! Як Ви прокоментуєте невиконання даної Вами обіцянки щодо скорочення звітності з ЄСВ з 39 до 1 листа та включення її до форми № 1ДФ?

Александр Клименко

Міндоходів не відмовляється від наміру спрощення звітності  по ЄСВ.

 На сьогоді  Міндоходів відповідно до діючих норм ЗУ з питань нарахування та сплати ЄСВ  для адміністрування цього внеску  використовується тільки інформація, що міститься в таблиці 1 додатку 4 до Порядку заповнення та подання звітності по ЄСВ, яка використовується для ведення Реєстру страхувальників. Вся інша інформація транзитом спрямовується до Пенсійного фонду України, де використовується для ведення Реєстру застрахованих осіб (персоніфікованого обліку).

      Кабінетом Міністрів затверджена концепція відповідно до  якої  Міндоходів стане органом до якого надаватиметься  вся звітність яка подається до будь якого державного органу або установи. На цьому етапі планується розділити інформацію, яка використовується для адміністрування ЄСВ в Міндоходів та для персоніфікації  в ПФУ на дві різні звітності. Форму звітності, інформація з якої  використовуватиметься  в Міндоходів, буде оптимізовано.

 Щодо об"єднання звітності ЄСВ та  1 ДФ .

       Адміністрування ЄСВ Міністерством доходом і зборів України  розпочато з 01жовтня 2013 року. З метою мінімізації незручностей для страхувальників та застрахованих осіб форми звітності з ЄСВ будуть затверджені  у вже звичному вигляді, який подавався  до Пенсійного фонду України.

      Міндоходів розробляється  проект об"єднаної  форми таблиці  6 додатку 4 та  податкового розрахунку Форми № 1ДФ. Розробка  законопроекту  про внесення відповідних змін до законодавства України та направлення його до

Верховної Ради України  заплановано на 2014 рік.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
23.12.2013, 17:30,   Віктор

23.12.2013 Олександре Вікторовичу, у мене питання стосовно неофіційної економічної діяльності.Садові, дачні будинки, котеджі, інші будівлі біля Києва ростуть як гриби, обертаються великі кошти за виконані будівельно-монтажні роботи.Чому цей сектор поза увагою податкових органів? Чому замовники, які використовують найману працю, не можуть бути на зразок податкових агентів. Чи є в планах міністерства залучити цю нишу до оподаткування через нормативні зміни.

Александр Клименко

Тіньова зайнятість (використання праці найманих осіб без укладання трудових угод) і тіньова зарплата – явища, що на жаль, міцно увійшли в наше життя та набули сьогодні значних масштабів.

Найбільше зростання тіньових процесів зафіксовано в будівництві, обслуговуванні та наданні різного роду послуг, громадському харчуванні, торгівлі,  переробній промисловості та сільському господарстві.

Одним з основних завдань органів доходів і зборів є здійснення контролю за повнотою та своєчасністю сплати податків та зборів до бюджету.

Органи доходів і зборів спрямовують свої зусилля на виявлення та руйнування схем ухилень від оподаткування платниками податків з метою залучення додаткових коштів до бюджету, в тому числі вживаються заходи по виявленню фізичних осіб, праця яких використовується роботодавцем (в тому числі і в будівельній сфері, які здійснюють будівництво садових, дачних будинків, котеджів, інших споруд) без укладання трудових угод та виплачуються кошти без сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнодержавне соціальне страхування.

В ході проведення комплексу контрольних заходів виявлено майже 100 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцями без укладання трудових угод та без сплати податку.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
24.12.2013, 15:40,   Олег Володимирович

Подвійне опадаткування. Чому ДПІ у Деснянському р-ні м.Києва ВИМАГАЮТЬ другий раз платити з сумм Роялті податки з платника Единого податку на 2 групі оподаткування? Припускають грубі порушення законодавства при перевірках? Можу навести не один приклад. Такі дії неприпустимі ні для "Таможеного союзу", ні для "Европейского союзу". Не хочеться взагалі після цього працювати в малому бізнесі.

Александр Клименко

Відповідно п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку є для фізичної особи - підприємця - дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

При цьому, згідно Закону України "Про авторське право і суміжні права" автором визнається фізична особа, яка своєю творчою працею створила твір, і тому роялті виплачується саме фізичній особі, а не фізичній особі - підприємцю.

Зазначені вище доходи згідно п. 164.2 ст. 164 ПКУ включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та є базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Пунктом 170.3 ст. 170 ПКУ визначено, що роялті оподатковуються за правилами, встановленими для оподаткування дивідендів. Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати) на його користь дивідендів, є емітент корпоративних прав або за його дорученням - інша особа, яка здійснює таке нарахування (виплату). Такі доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
24.12.2013, 12:38,   Один ЧП

Когда будет убран верхний порог дохода для начисления единого социального взноса? Сейчас с сумм свыше порядка 20 тыс.грн. указанный взнос не уплачивается. Это чтобы получатели таких доходов не подорвались от непосильных выплат?

Александр Клименко

Частиною 1 статті 1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов"язкове державне соціальне страхування" визначено, що максимальна величина бази нарахування єдиного внеску – це максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом, на яку нараховується єдиний внесок (з 1 грудня 2013 року - 20 706 гривень).

Збільшення максимальної величини бази нарахування єдиного внеску приведе до дисбалансу бюджету Пенсійного фонду України, збільшиться видаткова частина бюджету Пенсійного фонду в частині пенсійного забезпечення, що в свою чергу вплине на податкову навантаженість  платників єдиного внеску та призведе до зменшення надходжень єдиного внеску, що може негативно позначитись на бюджеті Пенсійного фонду України і потребує визначення компенсаторів таких втрат.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
24.12.2013, 11:16,   Один ЧП

Расскажу Вам историю, как я попробовал быть национальным экспортёром. Продал свою продукцию за рубеж, по договору, валюта пришла на счёт, легально открытый специально для такого случая в украинском банке. Я моментально "попал" на штраф от налоговой. Оказывается! Договора и счёта мало. Надо ещё подтвердить _законность_ получения денег. А для этого нужно в 90-дневный срок предоставить акт выполненных работ. Покупатель меня с трудом понял - какую такую бумажку я от него хочу. Но ладно, оформили, выслали почтой. Письмо шло четыре месяца. 120 дней. Мне даже не интересно чья почта виновата - ураинская или той страны. Просрочка составило около 30-ти дней. Пеня за это время набежала около 10%. Что бы Вы порекомендовали в этой ситуации: 1. Уйти в тень и не огорчать больше миндоходов просрочками актов выполненных работ? 2. Перестать продавать продукцию на экспорт?

Александр Клименко

У сферах валютного регулювання та податкових відносин  держава згідно зі ст.19 Господарського кодексу України здійснює контроль і нагляд за додержанням суб'єктами господарювання вимог валютного законодавства та податкової дисципліни.

У відповідності зі статтею 20 цього Кодексу права та законні інтереси кожного суб'єкта господарювання та споживача можуть бути захищені, зокрема, шляхом визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів.

Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
1   2   3   4   5   
© Інформаційне агентство "ЛІГА:ЗАКОН", 2010–2015.
© ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2007–2015.
© ТОВ "Інформаційно-аналітичний центр "ЛІГА", 1991–2015.
Все права на материалы, размещенные на www.ligazakon.ua, охраняются в соответствии с законодательством Украины. Цитирование и использование любых материалов, размещенных на сайте www.ligazakon.ua, возможно только с письменного разрешения ООО «ЛИГА ЗАКОН», при этом гиперссылка (hyperlink) на www.ligazakon.ua обязательна.
Для иллюстрирования материалов и создания рекламных макетов используются фотоизображения и иллюстрации Thinkstock
bigmir)net