Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Главный правовой портал Украины
 
ВХОД НА ПОРТАЛ
РЕГИСТРАЦИЯ
МЫ В:
23 марта 2010     
Всего вопросов: 30

Парковка в большом городе: новые старые нормы

В ходе конференции планируется обсудить вступившие в силу с 1  марта 2010 года новые Правила парковки транспортных средств. В частности, предлагается обратить внимание на следующие вопросы:

 

- Законность новых Правил.

 

- Как должны быть оборудованы парковочные площадки?

 

- Во сколько раз завышена плата за парковку в Киеве и почему?

 

- Должен ли платить водитель, если парковка не соответствует новым Правилам?

 

- Возвращение блокираторов и эвакуаторов.

 

Подробнее см.материал "Новые Правила парковки: хит-парад незаконных норм"

 

На ваши вопросы ответят:

 

 

 Дмитрий Гнап, председатель общественной организации "Комитет прямого действия" (К.П.Д.).

 

 

Андрей Нечипоренко, адвокат, партнер АК "Наталия Суббота и партнеры".

 

Добрий день, шановні відвідувачі порталу Ліга-Закон! 

Правила паркування транспортних засобів, які набрали чинності три тижні тому, багато в чому суперечать українському законодавству. Також вони надають серйозні можливості для зловживань представникам місцевої влади. Провідні юристи за автомобілісти об’єднали свої зусилля для того, щоб протистояти цим зловживанням та беззаконню. 

Про які саме порушення законів йдеться – ми й намагатимемося розповісти під час конференції.  

Залишайтеся з нами! 

З повагою, Дмитро Гнап, Андрій Нечипоренко.

 
 
23.03.2010, 13:32,   Валерий

Есть ли список улиц, переулков, домов и т.д. где установлены законные парковки относящиеся КП «Киевтранспарксервису». И какие документы должны быть у парковщика. Или дайте пожалуйста ссылку где их можно найти.

Андрей Нечипоренко

На жаль, у нас діє принцип, за яким поки певний правовий акт не скасовано, він вважається законним, навіть якщо його положення суперечать Конституції.

 
Тому розпорядження КМДА № 1082 від 18.07.2006 р., яке встановлює перелік адрес заниження бордюрного каменю та розміщення платних місць паркування транспортних засобів з повним (частковим) заїздом на тротуари, також формально є законним.

Якщо ж підходити ж точки зору, наскільки положення, скажемо, цього документа грунтуються на чинному законодавстві, наприклад, чи
існує рішення місцевої ради про визначення меж майданчика для паркування, чи існує технічну документація на майданчик, затверджена органами землевпорядними, санітарними, природоохоронними, архітектури і погоджена Державтоінспекцією та балансоутримувачами дороги (вулиці), чи облаштовано ці об"єкти відповідно до Правил паркування, - можемо сміливо припускати, що не
відповідають законодавству.

У паркувальника має бути робоче посвідчення.

На майданчиках для платного паркування у доступному для ознайомлення користувачів місці розміщується інформація про:

- оператора (найменування, адреса, контактні телефони);

- розмір збору за паркування та вартість послуг з утримання майданчиків для платного паркування, спосіб оплати (готівковий або безготівковий) - пункт 21 Правил паркування.

    Рейтиг (1)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
23.03.2010, 12:57,   стас

здравствуйте, ув.Андрей! я читал где-то в интернете, что Вы помогали ув.Дмитрию и КПД готовить иски в суд и прочие документы об отмене постановления о новых Правилах паркинга - как сейчас обстоят дела с этим, и есть ли шанс на отмену?

Андрей Нечипоренко

Доброго дня, Стасе!
Оскарження Правил паркування здійснюється усіма доступними законними способами. Нами підготовлено і подано звернення до Президента з вимогою зупинити дію постанови Кабміну з одночасним звернення до Конституційного суду про визнання постанови неконституційною. Аналогічне звернення подано на адресу Генерального прокурора України з вимогою принести протест на цей нормативно-правовий акт, а у випадку його відхилення - звернутися до суду з
вимогою про скасування постанови. Нарешті, подано звернення до Міністерства юстиції про надання роз"яснення щодо окремих положень постанови та її відповідності чинному законодавству. Відповіді на звернення очікуємо за кілька тижнів.
Судове оскарження Правил паркування здійснюється іншими юристами, які раніше подали відповідні позови, у співпраці з КПД. Позов, наскільки мені відомо, перебуває на стадії першого судового засідання.
Окремі одіозні положення постанови № 1342 є незаконними, про що неодноразово вже зазначалося, а отже існують законні підстави для її скасування. На нашу думку, це лише питання часу.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
23.03.2010, 12:15,   Серж.Ант.

Скажите, пожалуйста, есть ли в Киеве парковочные площадки, которые соответствуют новым нормам, и где? Хочу посмотреть на них :)

Дмитрий Гнап

Такая образцовая парковка есть только возле офиса КП «Киевтранспарксервис» на улице Леонтовича, 6. Оставшаяся часть города и приведение парковок в ней в порядок, видимо, руководство предприятия не интересует.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
19.03.2010, 23:24,   Шурик

Что делать если платная парковка расположена во дворе твоего дома? могут ли жители дома не платить за парковку?

Андрей Нечипоренко

Жителі будинку зможуть не сплачувати за паркування за умови звільнення їх від оплати рішенням органу місцевого самоврядування або оператора. В іншому випадку кожен, хто розміщує транспортний засіб на парковці, відповідно до Правил паркування транспортних засобів повинні сплатити збір за паркування і послуги з утримання майданчиків для платного паркування.

Дмитрий Гнап

Шановний Шурик, радимо вам для початку поцікавитися у власників чи працівників даного паркувального майданчику – чи законним він є взагалі. В місті Києві досить фактів того, коли платні паркувальні майданчики на при будинкових територіях утворювалися самовільно, без будь-яких погоджень та дозволів. Нагадаємо, для того, щоб паркувальний майданчик працював на законних підставах, то у власників має бути на це рішення місцевої ради та погодження ДАІ. А в разі якщо в будинку створено ОСББ чи він є приватним – то ніхто там хазяйнувати крім мешканців не може взагалі.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
19.03.2010, 21:28,   Александр

А зачем вообще платить за "послуги паркування" если эти "послуги" водителю не нужны? (ЗУ "О защите прав потребителя") Другое дело - "місцевий збір за паркування" (он установлен законом и постановлением КМУ установлен его размер: 0,17 грн или, если в парковка в специально отведенном месте, 0,51 грн), это - налог, а налоги (по Конституции) - это святое! Но почему никто не задается вопросом - ЗА ЧТО ВОДИТЕЛЬ ДОЛЖЕН ПЛАТИТЬ? За работу по сбору 17 или 51 коп. берут от 3 до 15 грн.! Ежегодный транспортный тогда зачем? А блокираторы - это ж вообще беспредел! О какой защите пава собственности может идти речь? Скоро они сделают аналогию: приходите домой, а у порога 2-3 амбала вас в вашу квартиру не пускают: "Извиняйте - говорят, - но у вас долг перед ЖЕКом! Вот когда заплатите, тогда и вернем вам вашу квартиру! Ну и нам, за то что мы вас домой не пускаем - тоже заплатить придётся!" Ну чем не паркування с блокираторами?

Дмитрий Гнап, Андрей Нечипоренко

Відповідь надано у самому запитанні. Повністю підтримуємо.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
19.03.2010, 10:05,   Борис

Как обстоит дело, если мне необходимо остановиться на парковке менее 10 минут, например для высадки/посадки пассажиров, Оплачивается ли при этом парковка как за один час стоянки?
Также как обстоит дело с парковкой мото-техники в Правилах об этом ничего не говориться? Как буде взиматься плата за стоянку таких транспортных средств?

Андрей Нечипоренко

За новою постановою Кабміну водій повинен оплачувати парковку незалежно від часу розміщення на ній свого транспортного засобу. Раніше, коли застосовувалися Правила благоустрою, затверджені рішенням Київради, паркування визначалося як тимчасова стоянка (а отже зупинка не вважалося паркуванням і плата за це не стягувалася). За постановою Кабінету Міністрів паркування - це розміщення транспортного засобу на майданчику для паркування. Тобто водій зупинився на майданчику для паркування чи залишив на ньому свій транспортний засіб, він повинен оплатити паркування як за відповідну годину.

Відповідно до Правил дорожнього руху мототехніка вважається транспортними засобами, а отже на неї так само поширюються нові Правила паркування транспортних засобів.

Дмитрий Гнап

Тобто, згідно цих нових Правил паркування, ви повинні сплатити за першу годину паркування, навіть, якщо простояли там 10 секунд. Безкоштовні 10 хвилин паркування у вас є тільки в тому випадку, якщо ви «перестояли» більше проплаченого часу.

    Рейтиг (0)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
18.03.2010, 16:23,   Александр
Насколько законно отказаться оплачивать "послуги паркування", если они водителю не нужны (сославшись на ЗУ "О защите прав потребителя") при этом не отказываясь платить предусмотренный законодательством месный сбор за парковку, размер которого сегодня 0,17 грн или 0,51 грн (в отведенных местах)?

Андрей Нечипоренко

Законно. Такі дії відповідатимуть Цивільному кодексу України, зокрема
статтями 627, 901. Питання в тому, що постанова Кабміну в частині оплати за послуги з паркування (1) суперечить Конституції і Цивільному кодексу; (2) не передбачає механізму, за якого водій може відмовитися від отримання послуг та, відповідно, їх оплати. Такий собі легалізований рекет.

    Рейтиг (2)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
18.03.2010, 13:11,   Павел

Добрый день! Можете ли дать ответ почему такая неадекватная цена за парковку, если согласно законодательству обязательный сбор составляет всего 0,51 грн., а минимальная цена за парковку в Киеве 5,00 грн.

Дмитрий Гнап

Павел, помните старый анекдот про петуха за 1000 рублей? «Деньги нужны!». Вот и ответ.  Никакие экономические расчеты коммунального предприятия «Киевтранспарксервис» не могут объяснить и оправдать такую высокую стоимость парковки.

Уборка парковки (которой часто нет), нанесение разметки (которой вообще нет), освещение парковки – вот и все их затраты. На это уходят копейки, а зарабатываются миллионы.

Просто киевским чиновникам деньги нужны. Они несут минимум затрат по содержанию парковок и деньги, которые платят водители перекрывают эти затраты во много раз. Остальная сумма – десятки миллионов гривень – исчезают в неизвестном направлении. Какие затраты несет парковочное предприятие, сколько оно зарабатывает и как расходует эти деньги – вы вскоре подробно сможете прочитать на сайте Комитета Прямого Действия. (www.kpd.in.ua).

    Рейтиг (2)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
16.03.2010, 17:47,   Александра

Здравствуйте! Хочу поддержать вопрос о парковке на тротуарах! Почему водители стали хозяевами на тротуарах, и кроме риска упасть на гололеде я еще подвергаюсь риску попасть под колеса, в пешеходной зоне?!! Скажите пожалуйста, на основании каких законов и разрешений автомобили ездят по тротуарам?

Андрей Нечипоренко

Мова йде не про паркування, а про звичайну стоянку транспортних засобах на тротуарах. Правила дорожнього руху (підпункт "в" пункту 15.10) дозволяють стоянку легкових автомобілів і мотоциклів на краю тротуарів, якщо для руху пішоходів залишається щонайменше 2 метри. Якщо таке місце на тротуарі не є відведеним для паркування, стоянка у такому випадку має здійснюватися безоплатно.
Рух автомобілів по тротуарам заборонено пунктом 11.13 Правил дорожнього руху. Виняток становить лише рух в ситуаціях для виконання робіт або обслуговування торговельних та інших підприємств безпосередньо біля тротуарів за відсутності інших під"їздів.

Дмитрий Гнап

Шановна Олександро! На жаль, через коррупцію та бездільяність влади, в наших містах не будують паркінги для автомобілей. Через це водії змушені паркуватися на тротуарах і правила, як сказав Андрій, їм це дозволяють.

Втім, ПДР та правила паркування не дають права водіям гасати по тротуарах і чавити пішоходів. На жаль, багато водіїв цього не розуміють і по-свинськи ставляться до пішоходів. З такими ми також проводимо виховну роботу.

    Рейтиг (2)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
 
16.03.2010, 16:34,   Саша

что будет если я смогу сам снять блокировку моей машины.

Дмитрий Гнап

Ничего не будет.

Множество водителей до вас проводили демонтаж блокираторов своими силами, часто забирая их "на память".

Все жалобы блокираторщиков в милицию или суд оканчивались для них неудачей. Поскольку, даже сотрудники наших правоохранительных органов понимают, что установка  коммунальщиками блокираторов на автомобили – незаконна!

    Рейтиг (3)
Комментарии (0)
Комментарии отсутствуют

Оставьте Ваш комментарий:

Загружается...
1   2   3   
© Інформаційне агентство "ЛІГА:ЗАКОН", 2010–2014.
© ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2007–2014.
© ТОВ "Інформаційно-аналітичний центр "ЛІГА", 1991–2014.
Все права на материалы, размещенные на www.ligazakon.ua, охраняются в соответствии с законодательством Украины. Цитирование и использование любых материалов, размещенных на сайте www.ligazakon.ua, возможно только с письменного разрешения ООО «ЛИГА ЗАКОН», при этом гиперссылка (hyperlink) на www.ligazakon.ua обязательна.
Для иллюстрирования материалов и создания рекламных макетов используются фотоизображения и иллюстрации Thinkstock
bigmir)net